Reinfeldt: Jag stannar i bunkern

Statsministern låter meddela  att FRA-krisen inte varit någon kris. Bara ett naturligt händelseförlopp, där enklare diskussioner förts mellan allianspartierna. Och nu är allt tryggt i hamn.

På direkt fråga meddelar han att han inte tror att de många blogg-protesterna spelat in.

Är det för att visa dig handlingskraftig? Att du inte låter dig påverkas av ”störningar”? Eller är det bara en taktik att reta upp människor?

Jag bryr mig inte om det. Du varken retar eller imponerar mig. Men jag blir allvarligt oroad över din oförmåga att lämna bunkern. Röster från dina 97 riksdagsledamöter räcker inte för att bli omvald. Några av rösterna du behöver finns här ute. Att vänta till 2010 med att leta efter dem verkar oklokt.

2 responses to “Reinfeldt: Jag stannar i bunkern

  1. Pingback: Skeppare Reinfeldt « Tvivlar

Kommentera

