Kärnväljare: Jag gör slut

Det är inte det att det att jag har någon annan. Det är inte det att jag hoppas träffa någon ny, bättre, yngre snyggare. 

Men du svarar ju inte när jag ringer. Du lyssnar inte på min oro. Du bryr dig inte om mig längre. Jag kommer inte att ringa dig något mer. Det är fan patetiskt nu.

Då och då får jag ett mail från Stockholm.  Det är inte ens du som har skrivit det. Det är en av dina nya sekreterare som du lägger våra bidragsmiljoner på. (Är hon ung och snygg förresten?)

Det är så opersonligt, så bror duktigt, så befallande. Du säger att jag inte ska gråta ut i media. Men du ignorerar ju mig. Bunkern är stängd och låst. Mina brev kommer tillbaka med stämpeln ”Adressaten ointresserad”.

Själv använder du media för att trycka ner mig. Du är så nedlåtande i TV, när du säger att jag inte förstår mitt eget bästa. Där är ett axiom – Du är på Helgeandsholmen och jag är i landsorten, och därför förstår du frågan bättre än vad jag gör. Men ingen av dina knapptryckare vet hur ett datapaket ser ut eller hur det väljer sin väg.

Du berättar för mig att allt är missförstånd. Men du förklarar ändå aldrig riktigt hur det är tänkt att fungera och hur man ska förstå dina val. Hur massavlyssning går ihop våra drömmar om frihet? Varför jag ska lita på de ljusskygga människor du har satt att läsa min post? 

När vi träffades drömde vi om frihet och personligt ansvar. Om en ljus framtid tillsammans. Har du glömt det? Har du glömt allt du lovade?

 

Jag gör slut nu. Inte för att hitta någon annan. Utan för att jag inte kan leva med dig. Inte nu. Inte såhär.

 

Alliansväljare 2006

Kommentera

