DN, en helt annan tidning än SvD

Lite kul att inom 24 timmar få en total motbild. I går skrev jag om Sanna Raymans lysande text på SvDs ledarblogg. Jag gladdes över hur bra det blir när en morgontidnings-journalist hittar formen för texter på nätet. Idag visar Lisa Bjurwald att helt andra ideal gäller på DN, när hon har svårt att hålla inne med sitt förakt över texter skrivna av människor utanför gammelmedia.

Lisa, nu läser du ju inte bloggar men jag kan ändå inte låta bli att ge några tips. Läs mitt inlägg (Hatten av för Sanna) och framförallt läs Sannas artikel. Jag är förresten rätt säker på att Sanna tar en fika med dig om du kilar över till SvDs redaktion.  Det kan bli lärorikt.

 

Emanuel på Dagen kommenterar förresten också, och gör det bra. Imponerande bra, till och med.

 


Lämna en kommentar